1.3.19

DCVJ004 ABBA voor kinderen



De afgelopen week heb ik mij in de ABBA-covers verdiept en ik verdronk er bijna in. De hoeveelheid cover- en tribute bands is echt ongelooflijk en Dancing Queen kan ik voorlopig niet meer horen... Het is moeilijk om er hierbij ééntje uit te kiezen, maar het is me toch gelukt.


Een cover-genre apart is de cover gezongen door en/of aangepast voor kinderen.  Soms is zo'n aanpassing wel gewenst lijkt me, want "Gimme a man after midnight" is bijvoorbeeld een tekst die IK niet door kinderen zou laten zingen...

1. MINI-POPS - Abba-medley (klik op de link of gebruik de player hieronder)




meer info:  http://wfmu.org/365/2003/267.shtml

Dat kan anders dacht Cees Kerkhof toen hij  Pieter Goemans in 1981 Nederlandstalige kinderteksten liet maken op liedjes van Abba.  Dit resulteerde in de LP ABBA voor kinderen door de Leidsche Sleuteltjes olv Henk Franke.



Er kwam zelfs een singletje van uit dat op youtube circuleert.




Uit de reacties valt op te maken dat dit voor nogal wat mensen jeugdsentiment is. Tijden veranderen. Ik weet eigenlijk niet of deze versie van Mamma Mia kinderen tegenwoordig nog aanspreekt.  Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Laat het gerust aan rtvfocus weten:


2. Goeie Morgen - Leidsche Sleuteltjes




Geen opmerkingen: